Saturday, January 13, 2007

Gisteravond gaan clubben met de hipsters. Dat heeft zo zijn voordelen, ik wou namelijk inkom betalen, maar dat werd vriendelijk geweigerd omdat ik bij de deejay was. En ipv uw drinken zelf te betalen mag je dan de vip binnen, alwaar de vodka en de mixers (jaja, vodka-cranberry juice is hier een populair drankske) op tafel staan te wachten. Nice, I like! Wel iet speciaal zo, die hippe bedoeningen: ge moet daar zo ongeinteresseerd mogelijk wezen, en regelmatig zeggen dat je het eigenlijk toch niet zo'n goei feestje vindt. Maw, als je daar de ironie van inziet is da best wel grappig.

Iet anders: sinds het kerstfeestje vorige week sta ik op het werk trouwens bekend als "the Belgian pyromaniac", omdat ik daar ongeveer alles aangestoken heb wat aan te steken viel (en aangestoken mocht worden). Ze hadden daar ne gigantische vuurkorf op het terras staan, een Amerikaanse maat denk ik, want echt wel de grootste die ik ooit al gezien heb (ne meter doormeter schat ik). Ik natuurlijk in de veronderstelling dat die vol met hout mocht en aangestoken moest worden, met als resultaat een fameus vuurke op een terras van vier meter breed naast een houteren huis, dat de mensen toch wel een kwartier belet heeft om zich van de ene naar de andere kant van het terras te verplaatsen. Commentaren als: "Hang out the Belgian firehouse!", waren niet van de lucht...

Groot was dan ook de hilariteit in "the office" toen ze hoorden dat er een klein brandje was geweest in de afvalwaterzuivering van "The Helena", omdat Jaime en ik net daarvoor nog daar geweest waren. Toch een aantal telefoontjes gekregen om te vragen of ik daar iets mee te maken had: "Ge slaagt er zelfs in om water in brand te steken..."

2 comments:

Anonymous said...

Just discovered your site. Very nice! Grtz from Oemelegoem. F.D.

Anonymous said...

Dieje scampi toch. Hilariteit troef!