Friday, November 24, 2006

Fietsen in New York, tis iets speciaal. Vorige zaterdag heb ik de fiets van roommate Tim geleend, en nen halve dag rondgereden, van de East Village, waar ik woon, uptown tot aan Central Park, alwaar ik ferm tegen mijn voeten gekregen heb wegens tegen de richting rijden op paden waar fietsers niet toegelaten zijn. Misschien dus ergens wel terecht. Dan terug downtown op Fifth avenue en Broadway, en het is toch wel sjiek hoeveel verschillende buurten je dan in een paar uur te zien krijgt. Dat het af en toe lichtelijk gevaarlijk is, op het maniakale af zelfs, moet je er dan bijnemen, zeker als je dan ook nog eens al rijdend fotos probeert te trekken:



Dees bus kwam toch een beetje kortbij naar mijn goesting



Flatiron building, de eerste wolkenkrabber en zo genoemd omdat hij enige gelijkenis vertoont met een strijkijzer.



De Wollman ice skating rink in Central Park



"scampi met fiets en Empire State Building"

Conclusie: als ik in New York zou wonen zou ik mijn klein mannen niet leren fietsen. Ge moet namelijk ferm veel goesting hebben om elke week nieuwe zijwielekes te installeren omdat de vorige eraf gereden zijn door ongeduldige Indische taxichauffeurs, en de kans dat ze hun achtste verjaardag niet halen is net iets te groot mijns inziens.

No comments: